Idag är jag ledig så jag passade på att sova länge och vaknade till regnet som smattrade mot rutan. Mysigt även om jag mest ser fram emot stora snöflingor som singlar ner mot marken och bildar den första snön på marken. Men nu ligger jag här i soffan och ser regnet smattra mot rutan och känner den där härliga känslan av att vara ledig. Idag kan jag göra vad jag vill och jag började med att äta nudlar till lunch trots att jag har all tid i världen att laga riktig mat,busigt. Snart tänkte jag trotsa vädret och gå till röda korset. Det är som att min törst efter gamla udda grejer aldrig dör ut. Trots att mitt köksskåp svämmar över alla secondhand tekoppar, trots att jag har gamla udda skjortor så det räcker,trots att jag kan låna böcker på biblioteket,trots att jag kan köpa möbler på Ikea. 
Så ikväll kanske jag dricker te ur en "ny" favoritkopp och läser en bok med lite historia som inte luktar tryckeri. 


Kommentera

Publiceras ej