Jag bara måste ta upp det här. Innan valet var det mycket politiskt snack i mitt Facebookfeed mest hur vida invandringen är bra eller inte. Och det bara fortsätter och fortsätter,denna allmänna pajkastning. Antirasisterna kastar sig på smygrasisterna som rovdjur. Och vi fortsätter att skydda våra främlingsförgäntliga uttal genom att inleda det man ska säga med " jag är inte rasist men" 
Jag vet att jag är inte är den första och verkligen inte den sista som tar upp detta.
Och jag vet att så länge det finns människor på jorden så kommer vi att tycka olika. Men vi kan lära oss att existera tillsammans

Jag bor i det invandrartätaste området i Nässjö och får ibland höra : "Men du som bor i ghettot.." Va? 
Här är liv och rörelse,barn som springer omkring i frihet och människor som faktiskt hälsar på varandra när man möts även om man inte känner varandra. 

Något jag också undrar är hur man kan ogilla något eller någon man inte vet något om. 

Absolut det finns invandrare som begår brott men ens personlighet och hur vida man är benägen att begå brott eller inte sitter inte i huruvida man är från Somalia eller Sverige, om man är svart eller vit. 


Kommentera

Publiceras ej